Udostępnienie rejestru wyborców
Kogo dotyczy
Każdy wyborca może sprawdzić czy jest ujęty w rejestrze wyborców
Udostępnienie rejestru wyborców następuje na pisemny wniosek w urzędzie miejskim.
Czas realizacji
Niezwłocznie
Wymagane dokumenty
- Pisemny wniosek o udostępnienie rejestru wyborców formie papierowej lub w postaci elektronicznej, opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP
- Dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający tożsamość
Opłaty
Nie podlega opłacie
Tryb odwoławczy
Złożenie reklamacji na nieprawidłowości w rejestrze wyborców.
Podstawa prawna
- Ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks Wyborczy (art. 18 § 12),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze.
Dodatkowe informacje
Można być ujętym tylko w jednym rejestrze wyborców . Wniosek o udostępnienie rejestru wyborców można składać przez cały rok. Udostępnienie rejestru wyborców polega na przedłożeniu wydruku danych wyborcy, którego dotyczy wniosek i na udzieleniu informacji w zakresie niezbędnym do wniesienia reklamacji.