A+
A-
Wersja kontrastowa
Urząd Miejski w Myszyńcu




 Drukuj

Wydanie decyzji ustalającej warunki zabudowy i zagospodarowania terenu.

Usługa umożliwia ustalenie warunków zabudowy dla terenu w przypadku braku planu miejscowego. Wniosek należy złożyć do Burmistrza Myszyńca, jeżeli teren jest położony na obszarze gminy Myszyniec. W wyniku rozpatrzenia wniosku, po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego w ramach, którego dokonywane są stosowne wymagane prawem uzgodnienia z innymi organami, wydawana jest decyzja o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu. Wszystkie zawarte w decyzji ustalenia, warunki i wymagania mają charakter wiążący dla przyszłego inwestora, a także dla projektanta, opracowującego na zlecenie inwestora projekt budowlany.

Kogo dotyczy

Każdego, kto jest zainteresowany ustaleniem warunków zabudowy na danym terenie, w przypadku braku planu miejscowego.

Czas realizacji

Zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 1-2 w związku z a art. 51 ust. 2c ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, decyzję w sprawie ustalenia warunków zabudowy wydaje się w terminie 90 dni.

W przypadku decyzji o warunkach zabudowy dotyczącej obiektu budowlanego, o którym mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1 a ustawy – Prawo budowlane (tj. wolno stojącego, nie więcej niż dwukondygnacyjnego budynku mieszkalnego jednorodzinnego o powierzchni zabudowy do 70m2, którego obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których został zaprojektowany, a budowa jest prowadzona w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych inwestora) – w terminie 21 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku o wydanie takiej decyzji.

Do powyższych terminów nie wlicza się: terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

W przypadku nie zachowania powyższych terminów organ wyższego stopnia wymierza organowi właściwemu do wydania decyzji w sprawie ustalenia warunków zabudowy, w drodze postanowienia, na które przysługuje mu zażalenie, karę pieniężną w wysokości 500 zł za każdy dzień zwłoki.

Wymagane dokumenty

1. Mapa zasadnicza lub, w przypadku jej braku, mapa ewidencyjna w postaci papierowej lub elektronicznej, uzyskana z Ośrodka Dokumentacji Geodezyjno – Kartograficznej w Ostrołęce (ul. Generała Augusta Emila Fieldorfa "Nila" 15, 07-410 Ostrołęka) – obejmująca obszar nie mniejszy niż trzykrotna szerokość frontu terenu objętego wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy, nie mniejszej jednak niż 50 m.
2. Określenie granic terenu objętego wnioskiem, przedstawione w formie graficznej. (Wrysowany na kserokopii mapy zasadniczej, z oznaczeniem granic terenu, naniesioną lokalizacja budynku, miejscem zjazdu z drogi oraz wyjaśnieniem symboli na legendzie.)
Uwaga: Przez elewacje frontową budynku należy rozumieć elewację zwróconą do frontu terenu, który przylega do drogi z której odbywa się główny wjazd na działkę.
3. Określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych oraz powierzchni terenu podlegającej przekształceniu, przedstawione w formie graficznej. (Koncepcja architektoniczna – zwymiarowany rzut budynku, przekrój oraz widok elewacji zewnętrznej budynku)
4. Dokumenty potwierdzające zapewnienie dostępu inwestycji do infrastruktury technicznej, w tym w zakresie dostaw energii i w zakresie dostaw wody oraz odbioru ścieków socjalno-bytowych – jeżeli istniejące uzbrojenie terenu nie jest wystarczające dla zamierzenia inwestycyjnego. (Oświadczenie/informacja uzyskana od gestora sieci. W przypadku sieci wodociągowej Zakład Gospodarki Komunalnej w Myszyńcu, ul. Dzieci Polskich 10, 07-430 Myszyniec, natomiast w przypadku sieci elektroenergetycznej – od dostawcy energii elektrycznej).
5. Inne (w tym np. licencja mapy, dokumenty, które pozwolą na ocenę spełnienia warunku dostępu do drogi publicznej):
  • w przypadku mapy w postaci elektronicznej – licencja mapy;
  • w przypadku obsługi komunikacyjnej z drogi niebędącą własnością gminy – informacja od zarządcy drogi o możliwości obsługi komunikacyjnej i spełnieniu warunku dostępu do drogi publicznej;
  • mapa glebowo rolnicza.
6. W przypadku przedsięwzięć, dla których wymagana jest decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (czyli dla inwestycji wymienionych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839) – kopia tej decyzji (opatrzona pieczęcią ostateczności).
7. Pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy (opłacone zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923) – jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.
8. Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej. – jeżeli obowiązek uiszczenia takiej opłaty wynika z ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Zgodnie z ustawa o opłacie skarbowej wydanie decyzji o warunki zabudowy oraz ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego podlega opłacie skarbowej w wysokości 598 zł. Zwolnionym z opłaty skarbowej jest jedynie wnioskodawca będący właścicielem lun użytkownikiem wieczystym terenu na którym jest planowana inwestycja.
Wniosek o ustalenie warunków zabudowy składa się na formularzu wniosku, zgodnie ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021r. w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy, w: a) postaci papierowej albo b) formie dokumentu elektronicznego.
Zamiast oryginału dokumentu strona może złożyć wraz z wnioskiem kopię dokumentu.


Opłaty

  • 598 zł - decyzja o ustaleniu warunków zabudowy (płatne z chwilą złożenia wniosku),
  • 17 zł - w przypadku złożenia pełnomocnictwa lub upoważnienia (nie dotyczy jeżeli pełnomocnictwo lub upoważnienie udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub, gdy osoba składająca pełnomocnictwo lub upoważnienie przedstawi zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa)

W przypadku korzystania z internetowej obsługi bankowej należy dostarczyć wydrukowane potwierdzenie złożenia przelewu.

ZWOLNIENIE Z OPŁATY SKARBOWEJ

W przypadku wydania decyzji na wniosek właściciela lub użytkowania wieczystego terenu, którego wniosek dotyczy.

Tryb odwoławczy

Od decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ostrołęce, które należy wnieść za pośrednictwem Burmistrza Myszyńca, w terminie 14 dni od daty doręczenia.
Zgodnie z art. 127a § 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.) w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Wobec powyższego zrzeczenie się przez stronę postępowania prawa do wniesienia odwołania skutkuje brakiem możliwości zaskarżenia takiej decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 503) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz. U. z 20201 r., poz. 1923).
© 2024 Urząd Miejski w Myszyńcu
aplikacja: 1.10.002.003, baza: 1.8.5.9
Logotypy
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce