A+
A-
Wersja kontrastowa
Urząd Miejski w Myszyńcu




 Drukuj

Zajęcie pasa drogowego

    Złożenie wniosku o wydawanie zezwolenia na zajęcia pasa drogowego.

    Kogo dotyczy

    Osoby fizyczne i prawne

    Czas realizacji

    Do 30 dni, zaś sprawy szczególnie złożone do 60 dni od daty złożenia wniosku

    Wymagane dokumenty

    1) Zajmujący pas drogowy przed planowanym zajęciem pasa składa wniosek do zarządcy drogi o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego.
    2) Wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać:
    a) imię i nazwisko oraz adres lub nazwę i siedzibę podmiotu występującego o zajęcie pasa drogowego;
    b) cel zajęcia pasa drogowego;
    c) lokalizację i powierzchnię zajętego pasa drogowego, a w przypadku reklam powierzchnię reklamy;
    d) planowany okres zajęcia pasa drogowego.
    3) Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, należy załączyć:
    a) szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego, a w przypadku umieszczenia reklamy - z podaniem jej wymiarów;
    b) zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych.
    4) Projekt organizacji ruchu związany z robotami prowadzonymi w pasie drogowym powinien określać sposób zabezpieczenia tych robót zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego.
    5) W przypadku zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót do wniosku, o którym mowa w ust. 1, należy dołączyć dodatkowo:
    a) ogólny plan orientacyjny w skali 1:10 000 lub 1:25 000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu;
    b) oświadczenie o:
    - posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub
    - zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej, lub
    - zamiarze budowy przyłączy elektroenergetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, cieplnych i telekomunikacyjnych, dla których sporządzono plan sytuacyjny na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub mapy jednostkowej przyjętej do państwowego
    zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
    6) W przypadku zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót
    do wniosku, o którym mowa w ust. 1, zarządca drogi może zażądać dostarczenia dodatkowych dokumentów, a w szczególności:
    a) projektu budowlanego obiektu umieszczanego w pasie drogowym;
    b) harmonogramu robót prowadzonych w pasie drogowym, zwłaszcza w przypadkach etapowego prowadzenia robót

    Opłaty

    Opłaty zgodnie z postanowieniami decyzji, uchwał lokalnych.

    Tryb odwoławczy

    Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał.

    Podstawa prawna

    1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.)
    2. Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1376 ze zm.)
    3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1926 ze zm.)
    4. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń za zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r. poz.1264 ze zm.)
    5. Uchwała Nr XXII/247/21 Rady Miejskiej w Myszyńcu z dnia 30 czerwca 2021 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego. (Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego z dnia 12 lipca 2021 r. poz. 6261)
    © 2024 Urząd Miejski w Myszyńcu
    aplikacja: 1.10.002.003, baza: 1.8.5.9
    Logotypy
    Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce